Thursday, 10 January 2013

Alhamdulillah --" :)

Bismillahirrahmanirrahim.
( In the name of ALLAH, Most Gracious, Most Merciful )

Salam Warahmatullah =)
Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi,
bertemu kembali untuk hari ni, dan mempunyai kesempatan untuk
posting seterusnya. Alhamdulillah berbanyak-banyak.

Haishh,maaf lah. Diri ini bosan di rumah,
taktahu nak buat apa lagi, so suka la posting sana sini.
MAAF jika tidak suka. Its okay. Takpe :)

Wanna flashback something,
hum actually biasa je, takde la interesting mana pon.
Alhamdulillah. Hanya Tuhan sahaja yang tahu.
Cehhh. Dah macam lagu UNIC tu lah pulak. Aduss.

 Saya sangat bersyukur kerana ALLAH pernah beri aku 
peluang bersahabat dengan hamba ini.
Bagi saya dia sahabat yang sangat sangatlah baik,
tak layak pon nak berkawan dengan sayaa. Saya rasa banyak
sangat kelemahan. Sangat rasa diri ni kerdil.  ALLAHU AKBAR.

Tapi, bila fikir balik, okayy,
kehidupan kita tidaklah sempurna, malah tak ada yg sempurna.
Ingat tu. Jadi apa yg perlu kita buat???
Kita perlu tahu apa yg perlu kita buat.
Hahhh! Ape tuh, kau ni merepek lah Hahaahha. MAAF.

Ya, mungkin ini ujian ALLAH untuk kita.
Ujian dunia. Ujian hidup. Juga ujian sebagai seorang Hamba.
Alhamdulillah. Bersyukurlah jika diuji.
Kerana tu tandanya ALLAH masih sayangkan kita,masih pedulikan kita.
#Dushdushdush. Ingatkan diri ni yg lupa =)

 " Ujian ALLAH mematangkan kita."

Kadang-kadang, ALLAH nak hantar seseorang dalam kehidupan kita,
untuk menjadikan kita lebih baik,
adakah itu petunjuk daripadaNYA?
Ya, mungkin dengan cara itu, pelbagai cara boleh,
wahai sahabat.
Ya Allah, aku benar-benar bersyukur atas jalinan ukhwah ini,
moga Kau redha dan berkatinya. Ameen.

Tapi saat ini kita hanya perlukan cinta ALLAH yang lebih utama,
cinta ALLAH tak boleh dikongsi dengan sesiapa.
Jadi, perlukah kita mencari cinta manusia, sedangkan kita sendiri belum serahkan
cinta kita sepenuhnya pada Pencipta kita sendiri? ALLAHU ALLAH.

Tepuk hati tanya iman =)
Maaf. Diri ini turut menyedarkan diri.
So jom sama sama kita pasang niat, betulkan niat,
muhasabah diri kembali.
Tidak mengapa, setiap manusia melakukan kesilapan,
tapi tak mustahil semuanya boleh berubah.
Yang penting bermula daripada niat kita.
Agama Islam tidak pernah memaksa, Islam sangatlah indah =)

ALLAH suka kalau kita buat sesuatu tu keranaNYA,
jadi jika benda tu mengundang kemurkaan ALLAH,
juga lepaskanlah kerana ALLAH.
Carilah redha Tuhan yg lebih utama.
Ayuhhh!=)

 
 " ALLAH knows the best. Just put your trust only on Him <3 "

Janji ALLAH itu pasti.
Carilah cinta Tuhan yg lebih utama, insyaAllah cinta hambaNYA
turut menyusul.

Wallahu'alam.
Cukuplah untuk posting kali ni yaa.
Maaf andai ada salah dan silap.
Sekadar berkongsi, aku juga manusia biasa, banyak silap =)
May ALLAH bless ^_^


2 comments:

  1. hee hati tjentik..tenkiuuu muaCHahaha..#tGigitCili#

    ReplyDelete
  2. samasama sahabat. sekadar berkongsi.
    diri ini pon terasa jugaa :)
    try to be better k. ohhh da ade blog! uhuhu :)

    ReplyDelete