Monday, 25 March 2013

Masih Jauh !

Bismillahirrahmanirrahim
 
Salam warahmatullah :)
 
Syukur Alhamdulillah dengan rezeki yang Allah bagi.
Sikit ke banyak, bersyukurlah.
Selalu pesan kat diri, kalau kita rasa kita punya teruk,
ingatlah lebih ramai lagi insan yang kurang bernasib baik tau.
Allah :/
 
Yakinlah bahawa rezeki yang Allah beri adalah yang terbaik.
Dan Yakinlah Allah takkan menzalimi kita bahkan
Allah sentiasa menyayangi kita tau.
 
Sejujurnya memang sedih pedih hati ni siapa yang tahu.
Hanya Dia Yang Maha Mengetahui.
Tapi apa yang boleh kita buat selain
terima dan redha.
 
Bukan mudah tapi tak mustahil bukan.
Kalau kita yakin Allah uji kita sebab Allah sayang kita,
hati kita akan bertambah yakin untuk redhakannya.
Percayalah.
 
Perjalanan kita bukan sampai sini je. Masih jauh. Sangatlah jauh.
SPM mungkin baru permulaan untuk peringkat seterusnya.
Masih belum terlambat. Ayuh bangun !!
 
Allah dah aturkan yang terbaik untuk kita.
Mungkin Dia tak bagi sekarang, tapi nanti kan ?
Janji Allah tu pasti. Asalkan kita sentiasa dengan ajaranNya =)
 
Tahniah kengkawan yang berjaya.
Bagi yang kurang berjaya, kita bukanlah gagal ,
sebab takde manusia yang akan gagal kat dunia ni,
cuma kejayaan kita tertunda ^^ Insya-Allah.
Teruskan usaha kita <3
 
Mana tahu Allah uji kita sekarang,
supaya kita lebih dekat dengan pencipta kita kan, Allah ?
Allahu :')
 
Kembalikan semangat untuk terus berjuang ke peringkat seterusnya.
Allah sentiasa bersama dengan kita =)
 
"Allah always with us"
 
 


Tuesday, 19 March 2013

Berserah padaNya =)

Bismillahirrahmanirrahim
 
Assalamu'alaikum wbt.
Hihi. Haiyaa long time no see lah. How are you? Sihat sihat ?
Syukur Alhamdulillah.
Maaflah ade busy sikit akhir akhir ni. Ceh ngengade je wuuu.

Rindu dengan blog. Da lama rasa tak post. Huhu.
Humm. Tahu la kan saat ni saat paling gerun, macam macam haih rasa.
Tapi terpaksa buat buat cool, Insya-Allah =D

No need to worry. Serahkan segalanya pada Allah.
Kita hanya mampu merancang je, yang menentukan bukan kita. Tapi siapa?
Allah SWT. Jadi Dia Yang Maha Berkuasa:)

Bukaklah hati, bukaklah minda, terima seadanya.
Ambil yang positif, apa yang kita dapat tulah yang terbaik.
Allah knows the best right? So, let give to Him <3
**act remind myself, be strong Atiqah ! Chaiyokk wuuuu.

Nah. Baca lah quote ni. Sesuai untuk kita.


Sekian sahaja. Wallahu'alam.
Good Luck and All the best sahabat !
May Allah give us the best results. Ameen Ya Allah:)