Monday, 22 April 2013

Pencipta Kita Lebih Utama

Bismillahirrahmanirrahim,
dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
 
Sedia maklum, ana memang suka baca blog orang,
banyak blog yang telah ana geledah, selalu curik curik baca =)
Terimakasih banyak sangat ilmu, pengajaran yang dapat, yang paling penting..
mengingatkan diri yang pelupa ni +__+

Terjatuh cinta dengan blog insan ini, jap jap! Bukan dengan orang tapi hasilan nya ye ^^
cara penulisan nya, yang lebih penting isi yang disampaikan.
Allah :/ Rasa kena sangat dengan diri ni Hemmm.

Lets entry:


Allah. Allah. Allah :')
 
Kadang-kadang kita lupakan, kita ni selalu nak puaskan hati semua orang,
nak cari pandangan manusia, tapi kita lupa...
sepatutnya pandangan siapa yang perlu kita cari ?
Manusia ke ? Atau .. Atau... Yang selalu kita lupakan Dia yakni Allah, Pencipta kita ^^
Dushdushdush ** mengingatkan diri ni :/

Yup, cuba kita refleksi diri kita kembali,
Allah terlalu baik dengan kita, sentiasa bagi kita peluang, tapi..
kita ? Mengapa ya ? Hemm..

Zaman sekarang lebih-lebih lagi remaja seperti saya,
mungkin terlalu inginkan kebebasan, rasa diri dah besar, cuba nak rasa kehidupan berdikari, ye memang tu bagus, taknak susahkan ibubapa keluarga..
Tapi.. yakinkah kita buat macam tu lagi meringankan beban mereka atau sebaliknya?

Sebagai contoh bagi mereka yang bercinta,
selalu rindu, tersangat sayangkan si dia, kalau tak contact sehari takboleh duduk diam,
selalu kena dengar kata dia, leka kerana dia, dan macam-macam lagi...
Macam tu boleh pulak ? Tapi sungguh dia lupa, siapa pencipta dia ? 
Kalau dengan pencipta sendiri takde pulak perasaan sayang, rindu, kalau taksolat tak takut pulak ! Apa semua tu, padahal, mampukah manusia itu memberi pahala dosa ?

Tidak sahabat. Allah yang Maha Berkuasa atas segala-galanya.
Ya Allah, rasa berdosa sangat diri ni.
* Maaf rasa teremosi, tapi untuk ingatan kita bersama *
Walau apapun, kita manusia biasa, selalu terlanjur melakukan dosa, tapi cepat cepat istighfar mohon pada Allah. Insya-Allah, kemaafan Allah itu sangat luas =)

 
Dalam memburu solehah, ada kala dia lelah. Dia lemah, dia tersalah langkah. Dia tergelincir ke jurang ikhtilat yang dia sendiri tak sedar.

Dalam menggapai gelaran si musleh, syabab itu terjatuh. Sangkanya itu tak mengapa. Namun sebenarnya dia membenarkan syaitan menipu daya.

 
Sesibuk mana pun kita, letaklah Allah nombor satu dalam kehidupan kita,
insya-Allah mendapat barakah-Nya =)

Allah Maha Besar ,
Allah Maha Berkuasa ,
Allah Maha Mengetahui,
Allah Maha Mendengar,
dan..
Allah Pencipta seluruh Alam ^^

Ampunkan kami Ya Allah jika terlalu leka dengan dunia yang fana ini,
Ampunkan kami Ya Allah jika meletakkan manusia lebih tinggi kedudukan daripadaMu, Ampunkan kami Ya Allah atas kertelanjuran dosa yang dilakukan,
Ampunkan kami Ya Allah..

Ya Allah, Ya Rahman , Ya Rahim..
Ya Rabbal 'Alamin.

Wallahu'alam,
Moga Allah redha:)

No comments:

Post a Comment