Thursday, 31 July 2014

PUASA ENAM DI BULAN SYAWAL

Bismillahirrahmanirrahim
Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Salam Syawal. Salam Dhuha everyone. Assalamualaikum ^^

Siapa kat sini yang rindu dengan Ramadhan? Ada takk? Mestilah ada kan,
kalau tak tu, buat-buat lah ade k, please ! Hihi.
Soo, dah kenapa ni tanye cenggitu? Ohh cenggini, kalau kita rindu bulan Ramadhan,
mai lah kita semsame puasa sunat enam di bulan syawal :')
Allah. Besar fadhilatnya ! Raya raya jugak, makan makan jugak, tak salah kita ambil puasa ni, alahai enam je pun, enam jeee :D

[ Kredit ]

Haaa! Cer bace tuh, puasa enam antara sunnah Rasulullah pada bulan Syawal ni.
Pastu sesiapa yang berpuasa di bulan Ramadhan dan meneruskannya dengan enam hari di bulan Syawal, maka(pahalanya) seolah-olah berpuasa selama setahun.
Allahu Akbar!

Mai le pakat-pakat puasa ramai-ramai. Jangan sia-siakan tauuu!
Renung-renungkan selamat beramal :')

Moga Allah redha. Wallahu'alam.

Thankyou for reading! :') 
Nah ketupat lemang rendang~~buat bebuka nanti :')

#SalamSyawal1435H#Alhamdulillah#SunnahRasulullah#KEEPPRAYFORUMMAH#

No comments:

Post a Comment