Wednesday, 9 July 2014

Keep Pray For Gaza

Bismillahirrahmanirrahim
Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
 
Alhamdulillah, Allah masih beri pinjam nikmat hidup saat ini.
Bulan ramadhan ini, di kaca televisyen, di internet, akhbar-akhbar melayu ke omputeh ke
mesti ade sentuh mengenai isu yang berlaku di Palestin sana, which is Gaza jugak lah.
 
[ Kredit ]
 
Dulu kan aku ingat ,Gaza dengan Palestin ni berbeza. Rupanya sama je.
(nampak sangat tak kisah langsung dengan negara luar..) Allah..
 
Si A : Rakyat Palestin lalui Ramadhan dengan kekejaman Israel.

Si B : Aku sedih.

 
[ Pray for our brothers and sisters in Gaza ]
 

Ya Allah, sayu dengar. Mereka kat sana, hidup dalam huru-hara, tapi kita
di Malaysia ni hidup bersenang-lenang, bermewah-mewahan..
Nikmat apa lagi yang engkau dustakan? Allahu.
 
Tidak cukupkah berbanding mereka? Tidak mahu bersyukurkah dengan nikmat yang kita ada sekarang?  Tidak malukah mereka berjuang habis-habisan semata-mata berjihad di jalan Allah.. tapi kita?
 
[ Kredit ]
 
Pernah terfikir tak kita di tempat mereka? Allahu.
Aku tahu ramai yang anggap ini remeh , tak ambil peduli pun,
"Negara dia Negara dia lah, Negara aku Negara aku lah."
 
Ya Allah. Bukankah kita saudara se-Islam?
Ye mungkin aku prejudis, dulu aku tak faham semua ini, rasa dalam hati takrasa apa-apa bila dengar isu-isu macam ni. Tapi dulu lain sekarang lain.
 
Nak bandingkan , iman kita dengan iman mereka?
Allahu Allah.
Walaupun kita jauh dengan mereka, tembakkan lah doa buat mereka disana.
 
Flashback sekejap masa "Islamic Awareness" dekat kmpk :')
Disertakan sedikit gambar ketika Islamic Awareness :
 
[ Keep Pray:') ] 

[ Pray and pray ] 
[ We need to support them always ]
 

"Ya Allah ...Ya Tuhan kami, bantulah saudara-saudara kami yang dizalimi..
Hantarkanlah segala makhluk ciptaanMu untuk membantu mereka dalam memerangi yahudi laknatullah.. Laknatkan & binasakanlah yahudi dan sekutunya. Sesungguhnya kami tak mampu membantu tenaga untuk mereka, hanya dengan doa tanda kami sayangkan saudara-saudara kami. Dengan keberkatan Ramadhan ini, perkenankanlah doa kami ini.. "
 
Allahumma amen:')

Selingan sedikit gambar keadaan mereka di Palestin :



 
 
 
Sedih bukan? Bulan ramadhan mereka diuji seberat ini.
Moga syahid dan syurga buat mereka. Ameen.

Moga Allah redha. Wallahu'alam.
 
#30DaysOfRamadhan#Day11#Alhamdulillah#KEEPPRAYFORGAZA#