Thursday, 23 June 2016

Ramadhan 18

Bismillahirrahmanirrahim
Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Lama menyepi?
Tiba-tiba muncul, dah Ramadhan ke 18 dah.
Mana menghilang?
Tak hilang, ada je cuma tiada kekuatan untuk menulis.

Assalamualaikum semua :)

[Kredit]

Hari demi hari, aku belajar erti kehidupan.
Taksemua orang suka kita, apetah lagi mencintai kita.
Mungkin sebab kita takmampu berbuat demikian pada orang lain juge kan?
Jangan salahkan orang, tapi tanya pada diri.

Kita rasa kita tak ego, tapi kalau orang pesan, belajar buang ego.
Kita cari kat mana celah ego tu, sampai taknampak,
tapi orang lain nampak, belajarlah berlapang dada dan perbaiki.

Ego ada baiknya ada buruknya. 
Tak semua benda kita kena tunduk ikut, sampai benda salahpun kita patuh.
Ni bukan ego, tapi ni perlu ego!
Tapi mungkin perlu perbaiki ego bila melibatkan manusia dan untuk perbaiki kebaikan.

Adakah aku takboleh terima bila orang cakap aku ego?
Aku boleh terima cuma aku takmudah pengaruh tunduk dengan orang,
selagi aku taknampak ego itu. 
Aku punya hati, orang lain juga punya hati. Jadi marilah kita bersama-sama menjaga hati masing-masing dulu sebelum nak menjaga hati orang.

Minds your word. Keep smile! :)

No comments:

Post a Comment